93 resultaten - huidige 1 tot 21. Volgende pagina.

Hoe werkt een cilinder eigenlijk!

 In een 2-takt motor gebeuren er altijd 2 dingen tegelijk (onder en boven de zuiger). Als de bougie met een vonk het samengeperste benzine/luchtmengsel bovenin de cilinder ontsteekt wordt door t exploderende gas de zuiger met grote kracht naar beneden gedrukt. Wanneer de zuiger beneden komt gaat tegelijk de uitlaatpoort en de spoelpoort open, de uitlaatpoort net iets eerder. Eerst lopen de verbrande gassen onder hoge druk de uitlaatpoort uit. Het nieuwe benzine/lucht mengsel onder de zuiger, dat ook een beetje onder druk staat doordat de inhoud van de carter kleiner is geworden doordat de zuiger naar beneden is gegaan, stroomt via de spoelpoorten langs de zuiger van onder (de carter) naar boven (de verbrandingskamer) en wordt tegengehouden door een terugkomende drukgolf uit de uitlaat die zorgt dat het nieuwe gas niet ook de uitlaat uitvliegt. Wanneer de zuiger weer omhoog gaat wordt het nieuwe mengsel weer samengedrukt en tegelijk wordt er onder de zuiger weer een nieuw benzine/luchtmengsel aangezogen uit de carburateur. Bij een brommer wordt de cilinder gekoeld door middel van een koelsysteem. Je hebt twee soorten koeling, AC en LC koeling. Een AC koeling is een geforceerde koeling dmv rijwind. LC koeling is een koeling met vloeistof en heeft een meer constante koeling doordat er met vloeistof wordt gewerkt. Bromfietsonderdelenxl.nl heeft een groot assortiment cilinders en toebehoren. Om het zoeken naar het product makkelijk te maken kun je een keuze maken uit de volgende type's: * 2 takt - snel * 2 takt - standaard * ophoger Verder kun je een keuze maken tussen AC en LC koeling, materiaal keuze (aluminium of gietijzer), de juiste inhoud en maat selecteren. Bij bromfietsonderdelenxl verkopen wij cilinders van de volgende merken: Airsal, Athena, Barikit, Bartelli Ricambi, Bidalot, Carenzi, Conti, Doppler, DR, Hebo, Malossi, Motoforce, MVT, Naraku, Polini, RMS, Tomos en Top Performances.